duminică, 10 iunie 2018

Nou fior aniversar

Iani-Iani este cel care mă înțelepțește. Este mai puternic decât mine, decât toți din juru-i. Are un “iubirometru” cu gradația dincolo de infinit. Patima îi îmbracă înduioșător comportamentul. Generos aproape de limita naivității, Iani-Iani se dedică total crezului propriu. Și celor care se învecinează cu sinele lui. Are trăiri nepământene. Și butade de om hârșit de viață, rostite firesc de un suflet prea mare într-un trup încă plăpând. Hipersensibil la sprâncene ridicate, la note înalte din octavă, la verbe clocotite, la încălcarea propriului spațiu, cu aversiune la cei care îl arată cu degetul. Respinge până și lauda pentru că asta îl așează pe axul lumii. Preferă să împartă bucuria cu cei care îl apreciază sincer.
Este echilibrul meu în morișca vieții. Îl ador pentru că este solar, iridescent, sublim. Cei care nu îl privesc sau nu îl știu așa este pentru că nu se lasă privit sau ori știut pe deplin. Este dual cu cei care nu îl merită, față de care își ascunde splendida grădină lăuntrică. Este cel mai frumos Iani-Iani dintre câți au existat, există și vor exista. Are cel mai frumos chip din câte mi-a fost dat să privesc printre Ianișii planetei. Până și nuanțele ochilor i se schimbă în funcție de cine i se oglindește în iriși. Îi vede prin gri pe cei care… nu îl văd, prin albastru pe cei care care îi sunt tot una și prin cel mai spectaculos verde pe cei care... îl văd. Și îl adoră. 

Iani-Iani este copia eului meu. Mă oglindește fidel. Identic de la comportament și arhitectură interioară până la griurile, albăstrelile și verziturile privirii. El așa mic este eu așa mare. Doar că eu așa mare am devenit de curând pe când el este mare fiind încă mic. Ce îmi pot dori mai mult?
Las rândurile astea pentru Iani-Iani la 10 ani și, astăzi, la 11 ani. De vreo 365 de zile îi eram datoare cu niscaiva gânduri pentru târziul vieții lui. Datoare îi voi rămâne pentru tot restul vieții mele pentru că m-a ales să îi fiu mamă, iar el mie maestru.
Unsprăzece pe zece a șasea două mii optăsprezece
Ani / Zi / Lună / An 


Iani-Iani (întâiul geamăn), secund tăurașului (Eli-Eli), urmat de un geamăn miniatural (Mati-Mati)

Niciun comentariu: